Dne 18. října 2019 pokračovalo v sídle zaměstnavatele jednání o 3. změně současné PKS (příspěvek na dopravu) a o podobě podnikové kolektivní smlouvy na období po 31. 12. 2019.

V první části jednání se jednající vrátili k závěrům výjezdního kolektivního vyjednávání – zástupce SOSaD vyjádřil souhlasné stanovisko se sjednanými body.

Zástupci OC informovali o stavu jednání o podobě Tarifu MD – jízdní výhody. Bylo dohodnuto, že k výši částky navrhovaného příspěvku na dopravu se smluvní strany vrátí po definitivním vydání Tarifu MD. 

Dále zaměstnavatel předložil několik návrhů s následujícím výsledkem dnešního jednání:

  1. Příloha č. 1, článek 2 Stanovená týdenní pracovní doba – do odst. 1, písm. a) byly zařazeny do stanovené týdenní pracovní doby 36 hodin profese Závorář (KZAM 831 43) a Hradlař – hláskař (KZAM 831 45).
  2. Příloha č. 2, článek 39 Zvláštní odměna – došlo k navýšení částky zvláštní odměny pro držitele licence strojvedoucího a pro signalisty v žst. Brno hl.n. na 700 Kč.
  3. Příloha č. 4 Kondiční pobyty zaměstnanců SŽDC
    1. Do nárokovosti na kondiční pobyt po dvou letech (tabulka č. 1) byly přidány profese Výhybkář (KZAM 831 37) a při splnění podmínky práce ve vícesměnném pracovním režimu Samostatný elektrodispečer (KZAM 316 95) a Dozorčí provozu – vedoucí směny (KZAM 316 08).
    2. Do nárokovosti na kondiční pobyt po třech letech (tabulka č. 2) byly přidány profese: Vrchní mistr EE, SŽE (KZAM 316 92), Vrchní mistr SZT (KZAM 316 82) a Vrchní mistr tratí (KZAM 316 52).

Ostatní podmínky poskytování KOP zůstávají zachovány.

Dále došlo k doplnění formulářů žádosti o poskytnutí příspěvku na rekreace a TDM z prostředků FKSP – uvedena povinnost vrátit příspěvek zaměstnavatele v případě neúčasti na pobytu.

Vzhledem k tomu, že po výjezdním kolektivním vyjednávání připojili zástupci odborové organizace SOSaD podpis k rámcovým zásadám FKSP, k zásadám C-FKSP a k trojstranné dohodě o poskytování individuálních rekreací s příspěvkem z C-FKSP, jsou tyto dokumenty na rok 2020 sjednány.

 

Další termín kolektivního vyjednávání je úterý 22. října 2019 v sídle organizace.

 

 

 

 

 

 

Po řadě dílčích přípravných jednání se ve čtvrtek 17. 10. 2019 uskuteční společné jednání vedení Ministerstva dopravy ČR, Českých drah a zástupců všech odborových centrál působících na české železnici k problematice režijního jízdného. Účelem společného jednání je jednak nalezení shody na novelizaci Tarifu „režijního jízdného“ MD ČR a dále také dohoda na způsobu zajištění fungování režijního jízdného ve vlacích Českých drah v regionální dopravě pro příští období.

Dne 1. října 2019 dopoledne došlo ke shodě osmi odborových organizací a zaměstnavatele nad podobou Rámcových zásad o hospodaření s prostředky Fondu kulturních a sociálních potřeb pro rok 2020, Zásad o hospodaření s centralizovanými prostředky Fondu kulturních a sociálních potřeb (C-FKSP), a nad podobou trojstranné dohody o poskytování individuálních rekreací s příspěvkem z C-FKSP. Zásadní změnou pro zaměstnance je případné rozšíření nabídky příspěvku z C-FKSP na rekreace nejen nabídky CK ČD-Travel, ale i zprostředkováním nabídek CK: CK Exim Tours/CK Fischer, CK Travel Family (VTT, VIAMARE, Vítkovice Tours, Kovotour), CK Mayer Crocus (poznávací zájezdy), CK Fede (lyžařské zájezdy), BlueStyle. V ostatních ustanoveních nedošlo k výrazným změnám. Odborová organizace SOSaD sdělí své stanovisko k dohodnutým materiálům dodatečně.

Dvacáté šesté jednání Podnikového výboru SŽDC mělo standardní průběh. Konalo se 26. září, tedy ve stejný den, kdy o patro výše probíhalo jednání Republikové rady seniorů a náročnější bylo pro předsedu OSŽ Mgr. Martina Malého, který se na jednání PV dostavil v jeho závěru s omluvou, že byl na jednání s předsedy odborových organizací AŽD a po svém vystoupení na jednání PV se ještě několik hodin účastnil jednání RRS. Jednání PV také tentokrát řídil tajemník PV Miloš Paleček (na snímku), když omluvil neúčast předsedy PV Petra Štěpánka a také, že se dnešního jednání neúčastní nikdo ze zástupců zaměstnavatele.

V pondělí 30. 9. 2019 došlo ke společnému jednání odborových centrál v Berouně, jehož cílem bylo dokončení společného protinávrhu PKS SŽDC na rok 2020, který předložil zaměstnavatel 28. 8. 2019. Všechny OC přistoupily k jednání s požadavky věcnými a konstruktivními. Většinu názorů odborových centrál se nám podařilo zapracovat už po jednání 19. 9. 2019.

Kolektivní vyjednávání mezi zaměstnavatelem SŽDC a odborovými centrálami bylo zahájeno v závěru měsíce srpna předložením návrhu zaměstnavatele. Jaké změny zaměstnavatel navrhuje, jak se k němu staví odborové centrály a jak bude vyjednávání pokračovat? Na tyto a další otázky odpovídá v rozhovoru pro Obzor č. 18 předseda Podnikového výboru OSŽ SŽDC a místopředseda OSŽ Petr Štěpánek.

To byla také jedna z informací, které v hodinovém bloku předložil členům Podnikového výboru (PV) OSŽ SŽDC na 25. jednání po měsíční odmlce jeho předseda a místopředseda OSŽ Petr Štěpánek (na snímku), který 29. srpna v Praze jednání řídil. Zrekapituloval stav plnění úkolů z minulých jednání, většina je trvalého charakteru. Jak dále informoval, uskutečnilo se 7. 7. jednání s generálním ředitelem SŽDC ve věci Hasičské záchranné služby (HZS), kde se jednalo o požadavku navýšení finančních prostředků na odměňování u některých profesí zaměstnanců HZS.

 

Na jednání PV OSŽ SŽDC dne 29.8.2019 byl sestaven a schválen tým kolektivních vyjednavačů v tomto složení:

Předseda PV OSŽ SŽDC Petr Štěpánek

Tajemníci PV OSŽ SŽDC Miloš Paleček, Dušan Richter, Miroslav Maincl

 Pavel Lněnička, Petr Toman – řízení provozu

 Lýdie Vatterová, Petr Pilník – infrastruktura

Marcel Bortl – HZS

Luděk Šebrle – rozborář, analytik OSŽ

Na 19.9.2019 je naplánována schůzka všech odborových centrál, kde se bude tvořit společný protinávrh PKS na rok 2020.

Podrobnější informace z jednání PV OSŽ SŽDC bude zveřejněna v nejbližších dnech na webových stránkách OSŽ a čtrnáctideníku Obzor.

Za PV OSŽ SŽDC Miroslav Maincl


Na dnešním jednání zaměstnavatele s odborovými organizacemi při SŽDC bylo zahájeno, předáním návrhu zaměstnavatele generálním ředitelem Bc. Jiřího Svobodou, MBA, odborovým organizacím, kolektivní vyjednávání o 3. změně současné Podnikové kolektivní smlouvy Správy železniční dopravní cesty, státní organizace, na období (PKS) od 1. 2. 2018 do 31. 12. 2019 a o návrhu nové PKS od 1. 1. 2020. Ze strany zaměstnavatele došlo k představení těchto jeho návrhů.

Dne 3.7.2019 se sešla na půdě GŘ SŽDC pracovní skupina pro řešení problematiky OOPP a stejnokrojových součástek.

V úvodní části jsme byli seznámeni se všemi úpravami, které byly provedeny na nových uniformách. Došlo ke sjednocení loga SŽDC, prodloužení košil, kalhot i sak. Z puloverů a vest zmizely kritizované proužky. Celkem zdařile, alespoň z našeho pohledu, se firma vypořádala s velmi kritizovanou dámskou bundokošilí. Během příštího roku by se mohli první zaměstnanci dočkat nových uniforem.

To byla jedna z mnoha informací, které sdělil členům Podnikového výboru SŽDC na jejich jednání v Praze 27. června vedoucí personálního oddělení GŘ SŽDC Ing. Evžen Pospíšil (na snímku). Ten se na jednání dostavil s Ing. Hanou Kohoutovou (vedoucí mzdového oddělení) a Bc. Jitkou Dolejšovou (odbor personální GŘ SŽDC). Ing. Kohoutová opět sdělila řadu čísel za období 1. - 5. 2019, zejména o objemu vyplacených mezd, vývoji zaměstnanosti (evidenční počet zaměstnanců SŽDC nyní činí 17 142 zaměstnanců), vývoji průměrné mzdy u SŽDC, nárůstu reálné mzdy (+7,3 %), průměrné výši výkonové odměny (6,67 % tarifní mzdy) a vyplaceném odstupném (16,3 mil. Kč 74 zaměstnancům). Současně porovnala poslední údaje zveřejněné ČSÚ o výši průměrné mzdy v ČR a v odvětví dopravy a indexech nominálního i reálného nárůstu s hodnotami dosaženými ve stejném období u SŽDC.

Úvod jednání patřil generálnímu řediteli, který shrnul hospodaření SŽDC za první čtvrtletí roku 2019 s důrazem na plnění platné PKS. V krátkosti se pozastavil nad tím, co letošní rok přinesl. Představení nových uniforem, motivační odměny, zamyšlení nad dlouhodobým financováním SŽDC, VRT, ale i nad nedostatkem pracovníků na některých pozicích.

Podkategorie

Právě přítomno: 131 hostů a žádný gestor