OBZOR ke stažení

Práce na opravách břeclavského nádraží se rozeběhly na jaře tohoto roku. V březnu zde začala kyjovská firma „MSO servis“ s opravami oken, střechy a pláště budovy. Po dokončení opravy by mělo průčelí nádraží získat původní vzhled, v jakém se nacházelo na počátku 19. století, konkrétně v roce 1840, kdy zde byla budova břeclavského nádraží postavena. V průběhu druhé světové války však byla vybombardována a ke svému původnímu vzhledu se tak vrátí příští rok.

Největší nákladní dopravce na české železnici ČD Cargo přepravil za první čtyři měsíce letošního roku více než milion tun dřeva, což je dvojnásobek v porovnání proti stejnému období v loňském roce. Hlavním důvodem tohot nárůstu je masivní kácení lesů kvůli kůrovcové kalamitě. Problémy při přepravě dřeva však působí nedostatek vhodných železničních vagonů. Jak potvrdil tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík, dosavadní objemy dřeva v letošním roce vyšly na 27 000 vozů.

Po nedávné náročné rekonstrukci železniční stanice Horažďovice předměstí vypadá kolejiště včetně staniční budovy pěkně, vadou na kráse je pouze opět uzavřená nádražní restaurace, na jejíž návštěvu ještě zvou letáky na nástupištích. Stejně tak je léta zrušena i restaurace naproti nádraží. V kdysi věhlasném depu Horažďovice předměstí byl odstavený motor legendární řady 830. Ještě před pár lety jezdily přímé motorové rychlíky Praha hl. n. – Písek - Horažďovice předměstí - Sušice, od té doby se z Prahy dá „výhodně“ cestovat do Sušice pouze s dvojím přestupem přes Plzeň, kde se osoby se sníženou orientací v době přestavby absolutně ztratí.

19. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky byl slavnostně zahájen v Ostravě. Od úterý 19. června do čtvrtka 21. června je zde v areálu komerčního obvodu železniční stanice Ostrava hl. n. vystavována nejen drážní technika, ale i výrobky a služby pro potřeby železniční a městské dopravy. O zájmu vystavovatelů svědčí jejich počet, který letos překročil magickou hranici dvou stovek – celkem se veletrhu zúčastnilo 203 vystavovatelů z dvanácti evropských zemí.

Poslední předprázdninové zasedání Ústředí OSŽ, které se konalo netradičně v pondělí 18. 6. 2018, řídil I. místopředseda OSŽ Vladislav Vokoun (na snímku). Po úvodní kontrole plnění úkolů přišly na řadu informace ze zásadních jednání – časově nejobsáhlejší bod programu. Předseda OSŽ Mgr. Martin Malý mimo jiné informoval o jednání (velké) tripartity (především na téma návrhu textu programového prohlášení vlády a státního rozpočtu; oba body byly přeloženy na jednání 9. 7.).

Na již tradičním místě se 14. června konalo poslední ze dvou oblastních kol v kopané, kde se utkalo ve dvou skupinách celkem šest mužstev. Týden předtím, 7. června, se v Kozlovicích, v moravském oblastním kole, utkala čtyři družstva, kde se vítězem turnaje stalo mužstvo OŘ SŽDC Olomouc. Tady, ve Smiřicích, se hrálo za velmi příznivého počasí, kdy vedra posledních dnů vystřídalo příjemné počasí kolem dvaceti stupňů bez deště.

Na fotbalových hřištích Pod Jelenicí v České Třebové se v pátek 15. června uskutečnil fotbalový turnaj odvětví kolejových vozidel, který byl založen před dvaceti lety jako turnaj o Putovní pohár DKV. Na letošním ročníku se sešlo pět mužstev ze současných DKV a jedno mužstvo, složené ze zástupců DPOV Přerov. V patnácti zápasech systémem každý s každým se rozhodovalo o posledním vítězi tohoto turnaje v rámci současných DKV, která již budou k 1. červenci 2018, v důsledku reorganizace, patřit minulosti.

Film To nedáš! 2 znovu apeluje na maximální pozornost a dodržování předpisů v blízkosti železnice. Každý rok dochází na železnici ke smrtelným úrazům či těžkým úrazům s trvalými následky přibližně 30 mladých lidí. Jako kdyby zmizela celá jedna školní třída. Jsou to spolužáci, kamarádi, sourozenci, děti a vnoučata… Na vině bývá v řadě případů nepozornost a bohužel i zbytečný hazard. Úkolem Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je maximálně podporovat prevenci a osvětu v oblasti bezpečnosti na železnici. Jedním z prostředků, jak toho dosáhnout, je pokračování úspěšného filmu To nedáš! Jeho první klapka padla na počátku tohoto týdne.

Správní a Dozorčí rada Nadace Okřídlené kolo (NOK) se na svém společném zasedání sešly dne 13. 6. 2018 v sídle OSŽ v pražských Vysočanech. Na programu zasedání bylo především projednání a schválení hospodaření a účetnictví loňského roku 2017 – výroční zprávy, účetní závěrky a přílohy k účetní závěrce, a také stanovisko ke Zprávě o auditu. Správní rada zhodnotila uplynulé období v kontextu s mírou naplnění VIZE 2017. Do budoucna Správní rada NOK vnímá dopad probíhajících radikálních změn v tuzemském sektoru železniční osobní dopravy provozované v závazku veřejné služby s důsledky do rozsahu a kvality péče o historické dědictví české železnice, které doposud spravuje národní dopravce České dráhy.

Nezaměstnanost v Česku v květnu opět klesla - z dubnových 3,2 procenta na rovná tři procenta (vloni v květnu činila 4,1 %). Uchazečů o místa bylo ke konci května zhruba 230 000, což je nejméně od července 1997. Počet volných míst naopak stále meziměsíčně i meziročně rostl. Českým firmám v současné době chybí minimálně 300 000 zaměstnanců, tedy více než ukazují oficiální statistiky. Kvůli rekordnímu počtu neobsazených pracovních míst dochází i k velkým škodám v české ekonomice, jen státní kasa letos tratí nejméně 84 miliard Kč na daních a odvodech. Kolik zaměstnanců aktuálně chybí Českým drahám a ČD Cargu?

19. ročník mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb Czech Raildays proběhne ve dnech 19. – 21. června (úterý – čtvrtek) v areálu nákladového nádraží v Ostravě – Přívoze (areál ČD Cargo, cca 10 minut pěší chůze z ostravského hlavního nádraží). Pořadatelem veletrhu je společnost Railway Builder ve spolupráci s Českými drahami, ČD Cargo, SŽDC a dalšími institucemi z Ostravy. Veletrh bude slavnostně zahájen v úterý 19. června v 9 hodin.

Ve všech vlacích ICE ve Spolkové republice Německo odpadnou obvyklé kontroly místenek, informoval na svých webových stránkách 5. června německý týdeník WirtschaftsWoche. Tuto novinku umožňuje tzv. „DB Navigator“, na němž si pasažér prostřednictvím svého mobilního telefonu zarezervuje místenku. Jakmile provede tento úkon, potvrdí se mu rezervace v App (aplikaci App DB Navigator). Průvodčí obdrží tuto informaci na svém terminálu, takže pak již ví, že nemusí cestujícího kontrolovat. Předpokladem pro využití této novinky je handy-ticket nebo-li online-jízdenka. Deutsche Bahn (Německá dráha) předvedla v praxi, jak využít „DB Navigator“ na trase z Berlína do Wittenbergu v Sasku-Anhaltsku. Nyní již mohou této nové formy rezervace využívat cestující na všech spojích ICE, uvedl týdeník.

Právě přítomno: 214 hostů a žádný gestor