OBZOR ke stažení

Přesně před rokem jsme ve čtrnáctideníku Obzor, v čísle 4/2018 pod titulkem „Pojištěnci ZPMV mají možnost čerpat navíc finanční prostředky na procedury v rámci kondičních pobytů, a to až do výše 1500 Kč na zaměstnance“, zveřejnili rozhovor s Bc. Petrem Tomanem BA (Hons), členem správní rady ZPMV, na téma výhodnost pojištění u Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra (211). Co se za dobu jednoho roku změnilo? zajímali jsme se.

Pouhých pět minut by měla v dohledné budoucnosti trvat jízda rychlíků mezi Ústím nad Orlicí a Chocní. Tento dosud nerekonstruovaný úsek prvního železničního koridoru, dlouhý 15 km, zůstává úzkým hrdlem na trati mezi Prahou a Ostravou. Centrální komise ministerstva dopravy schválila začátkem tohoto roku výstavbu nové trati se dvěma novými tunely a současně zachování trasy stávající. Mezi oběma městy tak vznikne čtyřkolejná trať.

Minutou ticha za předčasně zesnulého Bc. Ivana Marinku, bývalého funkcionáře OSŽ, začalo ve čtvrtek 14. února 2019 jednání Představenstva OSŽ, které moderovala místopředsedkyně OSŽ Bc. Renata Dousková (na snímku). V rámci kontroly plnění úkolů mimo jiné zaznělo i to, že z důvodu stávky v Belgii se zasedání poradní skupiny pro opravárenství v rámci Železniční sekce ETF neuskutečnilo (z důvodu stávky čtyř odborových belgických centrál 13. února 2019 ETF zrušilo zasedání poradní skupiny Železniční sekce ETF pro opravárenství, které se mělo konat téhož dne; náhradní termín jednání byl stanoven na 30. dubna 2019).

Semináře k uzavřené PKS ČD Cargo, a. s., 2019-2020 skončily. Od 17. ledna do 12. února pořádalo OSŽ ve spolupráci se zástupci zaměstnavatele na šesti místech semináře ke kolektivní smlouvě – celkem tři jednodenní (pro PJ) a tři dvoudenní (pro PJ a SOKV). Poslední seminář k PKS se uskutečnil v úterý 12. 2. 2019 v SOKV v Českých Budějovicích.

Obyvatelé Kadaně získají do dvou let přímé vlakové spojení s většinou významných center Ústeckého kraje. Umožní to elektrizace pětikilometrového traťového úseku z Kadaně-Prunéřova do Kadaně, která začala předáním staveniště v závěru minulého roku. Celkové náklady stavby dosahují 440 milionů korun.
Elektrizace tohoto úseku souvisí s koncepcí přechodu na jednotnou (střídavou) napájecí soustavu. Po jejím dokončení bude možné zavedení přímých vlaků z Kadaně až do stanice Děčín hlavní nádraží, čímž bude obslouženo rozsáhlé území Ústeckého kraje.

O dvanáct zánovních motorových souprav, které České dráhy zakoupily od Deutsche Bahn, projevil zájem Olomoucký kraj. Uvedl to ve svém článku Olomoucký deník. Zastupitelstvo kraje bude v dubnu rozhodovat o tom, který dopravce dostane zakázku na provoz vlaků na regionálních tratích po roce 2019, kdy končí dlouholetá smlouva s Českými drahami. Z nabídek, které Olomoucký kraj má, k tomu mají blízko České dráhy, vzhledem k tomu, že nabídly tato vozidla. České dráhy zájem o nasazení dvanácti klimatizovaných jednotek řady 646 výrobce Stadler Pankow v Olomouckém kraji potvrdily.

„Pracujte tam, kam jiní jezdí na dovolenou,“ zní jedno z náborových hesel, jimiž se Švýcarská spolková dráha (SBB) snaží získat strojvůdce ze sousedního Německa, hlavně z jeho jižních regionů. „Budete jezdit po nejkrásnějších tratích Švýcarska,“ hlásá další náborové heslo SBB, která se takto snaží zaplnit asi 200 neobsazených míst náročné profese strojvedoucího, pro něž nenachází dost vhodných adeptů ve vlastní zemi. Německé zájemce mají do práce pro SBB přivábit i atraktivní platy, které jsou vyšší než ve Spolkové republice.

Hasičská záchranná služba Správy železniční dopravní cesty (HZS SŽDC) bude letos pokračovat v investicích, které budou zaměřeny na mobilní požární techniku. Současně zlepší zázemí svých zaměstnanců ve čtyřech jednotkách požární ochrany, v několika regionech dojde i k výstavbě zcela nových hasičských stanic, uvádí se v tiskové zprávě vydané tento týden.

V souvislosti s postupující modernizací sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v Brně hl. n. byla ke konci roku 2018 zrušena obsluha na historických stavědlech č. 4 a 5 (na snímku St 5 v roce 2010), přičemž bylo rozhodnuto o jejich zbourání. Proti tomuto záměru se však postavili památkáři, jejichž snaha o záchranu historických budov byla úspěšná. V současné době SŽDC budovy vyklízí a pracuje na jejich zakonzervování.

Jednání Podnikového výboru (PV) OSŽ při Českých drahách, a. s., které se uskutečnilo v Praze, v sídle OSŽ, ve středu 6. února 2019, bylo nabito informacemi. Hostem jednání byl totiž předseda představenstva ČD Ing. Miroslav Kupec (na snímku), dále ředitel odboru 10 GŘ ČD, a. s., JUDr. Ivo Veselý a části jednání se zúčastnil i předseda OSŽ Mgr. Martin Malý.

Vznikla nová důchodová komise! Ta by se měla zaměřit na řešení nižších penzí žen a na dřívější důchody u fyzicky náročných profesí. Podle ministryně Jany Maláčové by se komise měla věnovat i příjmům důchodového systému, sejít se má poprvé v pátek 22. února. Zástupce v ní mají sněmovní a senátní kluby, odbory, zaměstnavatelé, akademici i neziskové organizace. ASO (Asociaci samostatných odborů) bude zastupovat místopředseda ASO MUDr. Martin Engel s tím, že je dohodnuto, že předložené materiály budou konzultovány s odborným poradcem OSŽ Ing. Miroslavem Járou.

V těchto dnech budou zahájeny práce na výstavbě nové opravárenské haly v Brně-Maloměřicích (Oblastní centrum údržby – Východ Brno). Veřejnou zakázku realizuje sdružení společností TSS Grade, a. s., a Doprastav, a. s., za cenu 219 milionů korun, což je o 30 milionů korun méně, než byla původně předpokládaná hodnota veřejné zakázky, oznámily dnes České dráhy.

Právě přítomno: 192 hostů a žádný gestor