Hybridní formou se konalo další jednání komise k OOPP a výstrojním součástkám. Tentokrát s důrazem na OOPP a především řešení problematiky pracovní obuvi. Za zaměstnavatele se zúčastnili zástupci O10 personální ředitel Ing. Pavel Koucký a Ing. Evžen Pospíšil, za O08 Stanislav Smeták a vedoucí výstrojního skladu v Hradci Králové Bc. Eva Linhartová.

Na úvod nastínil Ing. Pospíšil program jednání a také návrh na pravidelné svolávání pracovní skupiny k OOPP a výstrojním součástkám cca čtvrtletně.

Hlavní část jednání patřila již avizované pracovní obuvi, její kvalitě, sortimentu a připomínkovaným závadám, resp. kvalitě zpracování. V současné době sklad nabízí 14 druhů pracovní obuvi. Byla nastolena otázka k diskusi pro další období, zda toto množství nezredukovat v budoucnu na menší počet. Z celkového množství je reklamováno asi 1% bot, a z tohoto počtu je jen minimum uznáno jako výrobní vada. V další rozpravě a připomínkách k možnostem velikostního sortimentu byla navržena vedoucí výstrojního skladu možnost vyzkoušení této části OOPP po telefonické domluvě přímo ve skladu v Hradci Králové, a to již od začátku dubna. Z úst zástupců O08 došlo k výzvě zaměstnanců, kteří používají termoprádlo, aby zasílali své poznatky z provozu.

V další části se dostalo i na výstrojní součástky. Přítomní byli seznámeni s aktuální situací v distribuci nových uniforem, problémy a zdržení ze strany dodavatelů. Plnění dohod z předchozích jednání je následující. Na mikiny bude vypsáno nové výběrové řízení s úpravou parametrů. Bylo rovněž přislíbeno řešení připomínek k rychlosponám u kalhot. U další smlouvy, resp. výběrového řízení bude v zadání požadavek na kovovou sponu, která by měla být kvalitnější. Připomínky z minulých jednání (úzké kalhoty, šířka košil, zapínání pulovrů, spony na kravatu atd) jsou průběžně řešeny. Bundokošile jsou již dodávány, kritika se opět snesla na střih dámské bundokošile.

Bc. Linhartová rovněž předvedla barevné řešení modrých košil, které budou soutěženy. Zdůraznila, že vzorek je pouze ilustrační, střih košile bude jiný. Po diskuzi došlo ke shodě nad tmavou variantou košile, která by měla ladit s kravatou i sakem. Na dotaz, kdy budou k dispozici košile ve střihu regular, odpověděla, že po jejich dodání bude rozšířen katalog výstrojních součástí včetně objednacích kódů. Opět připomněla důležitost objednání správných velikostí a nutnosti respektovat pokyny k čištění a praní, aby nedocházelo k spírání a zapírání oděvních součástí. Největší problém se srážením oděvů na menší velikosti je u svetrů a vest. Dohodnuta byla lepší informovanost zaměstnanců, jak stejnokroje udržovat. Momentálně dochází u stejnokrojových součástek k vyskladňování prosincových objednávek. V ojedinělých případech (např. při nenaskladnění určité velikosti či výrobě na měřenku) může ovšem jít i o objednávky z května.

Závěrem byl dohodnut přibližný termín dalšího jednání, které by se mělo konat v průběhu měsíce června. Hlavním tématem by měla být jakási dohoda mezi zaměstnanci, odbory a zaměstnavatelem, jak vystrojovat pracovními oděvy zaměstnance v kolejišti při zachování elementární bezpečnosti práce.

Za PV OSŽ SŽ Jožka Hlaváček a Miroslav Maincl

Právě přítomno: 195 hostů a žádný gestor