V pátek 23. 1. 2015 krátce před polednem, nedaleko budoucí dopravny Ejpovice, požehnal plzeňský biskup František Radkovský novému razicímu štítu TBM a vysvětil sošku svaté Barbory.
Sošku svaté Barbory, která podle tradice bývá označována patronkou každého většího tunelového díla, vysvětil dnes (23. 1. 2015) před polednem plzeňský biskup Mons. František Radkovský. Poté byla soška slavnostně umístěna do výklenku vedle budoucího východního portálu tunelu. Tohoto úkonu se ujal Ing. Štefan Ivor, stavbyvedoucí společnosti Metrostav. Poté biskup Radkovský požehnal i razicímu štítu, který nese jméno Viktorie. Toto označení bylo mimo jiné zvoleno jako symbol vítězství, kdy se konečně po letech příprav, plánování a překonávání různých obtíží podařilo projekt uvést do života.
Stěžejní záležitostí železničního koridoru mezi Prahou a Plzní je právě výstavba tunelu Ejpovice pod terénními útvary Homolka a Chlum. Od východního vjezdového portálu, odkud na přelomu ledna a února začne vlastní ražba, k západnímu výjezdovému portálu, je to přibližně 4150 metrů a každý z jednokolejných tunelů se bude razit přibližně jeden rok. Ejpovický tunel se tak stane naším nejdelším železničním tunelem. Délka tratě z Plzně do Prahy se díky tunelu zkrátí o více než šest kilometrů a po dokončení celé trasy z Prahy do Plzně by cesta vlakem měla trvat méně než jednu hodinu.
Michael Mareš