Zrušením vlakového personálu jde Jihomoravský kraj proti trendům, místo toho, aby zvyšoval péči o bezpečnost cestujících v železniční dopravě. Na základě zkušeností z mnoha mimořádných událostí na železnici se ukazuje jako alarmující nedostatečné personální zajištění ze strany dopravce. Soupravy „Moravia“ jsou sice vybavené kamerovým systémem, ale při své náročné práci není reálné, aby strojvedoucí zároveň monitoroval veškeré dění v soupravě. Strojvedoucí tak bude jediným, kdo by mohl poskytnout první pomoc v případě mimořádné události, pokud sám nebude mimořádnou událostí postižen.
Avizovaný nábor revizorů nezajistí požadovaný rozsah služeb jako vlakový personál, nebudou přítomni ve všech vlacích, a tudíž můžeme předpokládat únik tržeb.
Jsme si vědomi trendu prodeje jízdních dokladů přes elektronické aplikace, ale razantní zrušení všech pokladen v Jihomoravském kraji nepovažujeme za krok správným směrem vůči zákazníkům v tomto kraji. Pozvolné uzavírání pokladen v reakci na rozšiřování elektronické aplikace pro zákazníky by bylo vhodnějším postupem. Zarážející je také to, že informace o uzavření osobních pokladen nemají ani zástupci vedení jednotlivých obcích.
Zrušení vlakového doprovodu a osobních pokladen v Jihomoravském kraji bude negativním přínosem nejen pro seniory, rodiny s dětmi, ale i pro zdravotně a tělesně postižené cestující. V tomto případě jsou důvodné otázky, jak se bude řešit přeprava invalidních cestujících na vozíku a také jízdních kol. Dopady na nepřítomnost vlakového personálu a pokladen ve stanicích bude negativně vnímáno cestující veřejností např. při zjišťování přípojů a následně dáváno za vinu Českým drahám. V případě mimořádné události není jasné, kdo bude komunikovat s dispečery. V neposlední řadě jde zrušení vlakového personálu proti Zákonu o drahách a evropským nařízením.
PV OSŽ při ČD, a.s. vyzývá vedení Jihomoravského kraje o přehodnocení svého rozhodnutí, které vede ke zrušení vlakového personálu na vlacích a všech pokladen v Jihomoravském kraji.